دکتر بهرام بیباک در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد: دستگاه HPLC موجود در معاونت تحقیقات و فناوری که دارای کارکرد تفکیک و تشخیص دهنده مواد آلی موجود در یک ترکیب بود، پس از انجام 700 ساعت کار، یکی از قطعات آن غیر قابل استفاده شده بود.
وی با تاکید بر اینکه تعویض قطعه معیوب بیش از 2 میلیارد ریال هزینه در بر داشت، افزود: به منظور ارتقا خدمات و به روزرسانی این دستگاه و کاربرد بیشتر آن، تصمیم بر خریداری دستگاه مجهزتر شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه تصریح کرد: قیمت دستگاه جدید بیش از 12 میلیارد ریال بود که 5 میلیارد ریال آن توسط وزارت خانه تامین شد و 4 میلیارد نیز از اعتبارات پژوهشی مورد استفاده قرار گرفت و با تحویل دستگاه قبلی، دستگاه HPLC جدید خریداری شد.
وی با اشاره به کاربردهای متعدد این دستگاه به نسبت مورد قبلی، گفت:  بهبود عملكرد سيستم گراديان پمپ دستگاه، ارتقا حد رديابي ‎ LOD)‎‏)‏ و RSD<1%، بهبود كيفيت آون ستون با قابليت تنظيم دما تا 100 درجه سانتيگراد و دقت 1/0 درجه سانتيگراد، داشتن گواهي كاليبراسيون دستگاه و امكان كاليبر كردن آن و بهبود دتكتوردستگاه با نويز پايه بسيار اندك از جمله مزایای این دستگاه است.
دکتر بیباک در پایان بیان کرد: دستگاه پیشین که از سال 97 در معاونت تحقیقات مستقر بود 870 نمونه آزمایشگاهی را بررسی کرد و در انجام 10 طرح تحقیقاتی و 5 پایان نامه دانشجویی نقش ایفا کرد.